EN
The proposal for the redesign and expansion of the city hall of the municipality of Pyli was developed along three main axis: First the relationship between the older, existing building and the expansion. Then the organization of space in order to generate differentiated spatial condition in the interior of the building. Finally, the transcription of elements of the traditional local architecture onto the new building.

GR
Για την πρόταση της ανακατασκευής και επέκτασης του Δημαρχείου του Δήμου Πύλης λήφθηκαν υπόψη τρία κρίσιμα ζητήματα: Αρχικά η σχέση μεταξύ του παλαιού, υπάρχοντος κτίσματος του Δημαρχείου, με την προσθήκη. Έπειτα η οργάνωση των χώρων με στόχο τη δημιουργία ιδιαίτερων χωρικών συνθηκών. Τέλος η σχέση και η απόδοση των αρχιτεκτονικών χαρακτηριστικών της ευρύτερης περιοχής στο νέο κτίσμα.

EN
The relationship with the existing building is based on the observation, that while it does not possess any special architectural qualities, it is nevertheless part of the collective memory of the town, both in its initial incarnation as primary school and as the current City Hall. Therefore, the proposal retains the existing stone walls of the ground floor while keeping the general shape of the existing building as a trace – a volume that penetrates all the levels of the resulting building in order to create a double height space. That open volume becomes the threshold between that old and the new.

GR
Η αντιμετώπιση της σχέσης με το υπάρχων κτίσμα του Δημαρχείου ξεκινάει από το δίλημμα ότι παρόλο που δε χαρακτηρίζεται από ιδιαίτερες αρχιτεκτονικές αρετές που θα επέβαλαν την διατήρησή του, ταυτόχρονα αποτελεί φορέας της συλλογικής μνήμης της Πύλης, τόσο με την παλαιότερη χρήση ως σχολείο όσο και με τη μεταγενέστερή του χρήση ως Δημαρχείο. Έτσι επιλέχθηκε η διατήρηση των πέτρινων τοίχων του ισογείου ως έχουν, ενώ ταυτόχρονα το περίγραμμα του αρχικού κτίσματος, ως ίχνος, διαπερνά όλους τους ορόφους, δημιουργώντας έναν χώρο διπλού ύψους καταλήγοντας στην οροφή του κτίσματος. Ο όγκος αυτός διατηρώντας το βασικό χαρακτηριστικό του πέτρινου τοίχου και έχοντας πλέον διπλό ύψος, αποτελεί μια ζώνη μετάβασης από το παλιό στο νέο.

section A-A
section B-B

EN
The generation of differentiated interior qualities at the different parts of the City Hall is achieved through the creation of successive spaces that penetrate vertically the volume of the building in order to create interior courtyards that negotiate the transition between closed and open space – between the inside and the outside. Central among those spaces is the one found at the first level of the building on the opposite side of the city ​​council meeting room – the heart of the City Hall. The meeting room can open to the courtyard creating this way a unified space where larger groups of citizens can attend the meetings.

GR
Η δημιουργία ιδιαίτερων συνθηκών στο εσωτερικό του δημαρχείου επιτυγχάνεται με την ύπαρξη μίας σειράς χώρων που διαπερνούν κατακόρυφα τον όγκο του κτιρίου, δημιουργώντας «αίθρια» τα οποία διαπραγματεύονται τη σχέση κλειστού και ανοικτού χώρου στο εσωτερικ. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στον σχεδιασμό ενός αίθριου στο επίπεδο του ορόφου το οποίο βρίσκεται σε άμεση σχέση με τη αίθουσα του Διοικητικού Συμβουλίου καθώς και το δώμα. Το αίθριο, στο οποίο τοποθετούνται κερκίδες, βρίσκεται αντιδιαμετρικά απέναντι από την αίθουσα του Διοικητικού Συμβουλίου έτσι ώστε με την μετακίνηση των ενδιάμεσων κινητών χωρισμάτων να δημιουργείται μια ενότητα μεταξύ του αιθρίου και της αίθουσας του συμβουλίου, προσφέροντας τη δυνατότητα στους επισκέπτες που βρίσκονται εκεί να παρακολουθήσουν τις συνεδριάσεις. Οι βαθμιδωτές κερκίδες παράλληλα αποτελούν μια μετάβαση στο δώμα, το οποίο σχεδιάστηκε έτσι ώστε να αποτελεί ενεργό μέρος του Δημαρχείου και της ζωής μέσα σε αυτό.

EN
Finally, the proposal tries to translate and transcribe elements of the local, traditional architecture onto the proposal. The volume of the building expands as we move higher. The first floor has a larger footprint than the ground floor, as is often the case with traditional architecture in the area – especially those elements that are the result of the ottoman influence. At the same time, the canopy that shelters the roof extends further out intensifying the effect. The canopy is supported on detached concrete columns that reference similar wooden elements found in local architecture. At the same time patterns and decorative motifs found in the nearby byzantine church ‘Porta Panagia’ are transcribed and used as a refence for architectural details and floors.

GR
Η πρόταση ορίζει ένα σύγχρονο κτίσμα που ταυτόχρονα ερμηνεύει και μεταγράφει στοιχεία από την παραδοσιακή αρχιτεκτονική της περιοχής σε αυτό. Ο όγκος του νέου κτιρίου μεγαλώνει κλιμακωτά καθ’ ύψος. Έτσι ο δεύτερος όροφος βρίσκεται σε προεξοχή, όπως συμβαίνει συχνά με την παραδοσιακή αρχιτεκτονική της περιοχής και κυρίως με το κομμάτι που έχει επιρροές από την οθωμανική αρχιτεκτονική. Το κτίριο πλαισιώνεται από ένα στέγαστρο το οποίο με τη σειρά του προεξέχει από το περίγραμμα του ορόφου, εντείνοντας την αίσθηση της κλιμάκωσης. Το στέγαστρο στηρίζεται αυτόνομα από περιμετρικές κολώνες που με τον τρόπο που είναι τοποθετημένες παραπέμπουν στα αντίστοιχα ξύλινα κατακόρυφα γραμμικά στοιχεία που βρίσκουμε συχνά στην περιοχή. Ταυτόχρονα αρχιτεκτονικές λεπτομέρειες, όπως τα κεραμικά διακοσμητικά μοτίβα στην εκκλησία της Πόρτα Παναγιάς χρησιμοποιούνται ως βάση για τη δημιουργία αρχιτεκτονικών λεπτομερειών που και πάλι μεταγράφουν με σύγχρονο τρόπο χαρακτηριστικά της περιοχής.

section C-C
section D-D
>>info:
design:object-e | Dimitris Gourdoukis & Katerina Tryfonidou with Evangelia Paschalidou, Christina Moschopoulou, Danai Evangelopoulou.
date:2020